Zomaar een dag

25 april 2022 - Paradise, Nevada, Verenigde Staten

Zomaar een uit het leven van twee jongetjes die naar Amerika vlogen..

De jongste van de twee was niet moe te krijgen. Hij lachtte maar en hij praatte maar en hij giechelde maar en hij danste maar, en hij speelde maar en hij filmde maar.. In Amerika ontdekte hij dat er zoiets als een tijdsverschil bestaat. Toegeven dat hij moe was? Neeeeeee🤭 tot we om 20.00 (Las Vegas tijd) terug in het hotel kwamen waar meneertje ineens heel gekke rondjes ging draaien. Bijna dachten we dat hij onderweg een lekker drankje meegepikt had. Over een rechte lijn lopen ging in ieder geval niet meer, het zweet stond op zijn voorhoofd en erg stabiel stond hij niet. Oeps🙈maar wederom de vraag: Lucas, ben je moe? En wederom het antwoord: neenee helemaal niet🤣

Dan de oudste van het stel. Daar hadden we wat van verwacht. Vond het vliegen toch wel erg leuk. Het landen iets minder maar daarover later meer. De lange vlucht was geen enkel probleem, als Tom en Jerry maar non-stop opstond (zonder geluid dan wel, alles zonder geluid), er lego gebouwd kon worden en er af en toe een slokje drinken en een koekje voorbij kwam. Toen hij moe werd vond hij de vlucht wel erg lang duren. Gelukkig was hij het wel eens met ons plan en besloot hij een dutje van bijna 3 uur te doen. Goed idee, dat slapen. Het is het wakker worden waar geen touw aan vast te knopen is. Uiteindelijk maar even met hem door het vliegtuig gelopen zodat hij wel wakker zou worden. Helaas was zijn eerste landing gelijk aan die van mij toen ik 12 was: misselijkmakend. Noah werd wakker in een omgeving met veel teveel lawaai (en deze hopeloze moeder was zijn noisecancelling koptelefoon vergeten) en een vliegtuig dat flink schommelde tijdens het landen. Ik kan niet zeggen dat ik het prettig vond, maar Noah raakte er nogal van in paniek. Gelukkig was het na de landing ook snel weer over.

De vliegtuigen van lufthansa en eurowings waren trouwens prima. Absoluut geen klagen. De assistentie verschilt dus blijkbaar wel enorm per land, maar aan het einde hebben we het perfect af kunnen sluiten met zulke super assistentie dat we binnen 10 min na aankomst al buiten op de stoep stonden. Er bestaat natuurlijk een mogelijkheid dat ze van ons af wilden. Dat laat ik even in het midden.

Één tip als je met jonge kinderen naar las vegas wilt: doe het niet 🤭🤣 Amerikanen zijn al een volk apart, maar in las vegas weet je echt niet wat je ziet. Dat moest noah ook bedacht hebben. Hij wist niet waar hij moest kijken. Erg pedagogisch verantwoord is het absoluut niet. Kinderhelden worden ineens papa of mama's helden, kleding is blijkbaar te duur voor de bewoners hier en ondergoed in de uitverkoop.

Och ja, leuk om weer eens hier te zijn, ook fijn om morgen weer door te reizen. Snel ons bedje en dan kan morgen de reis door Amerika echt beginnen!

20220424_160339

1. Alienke:
    25 april 2022
    Dat was het eerste spannende gedeelte, nu alles iets meer in eigen hand. Geef de jongens een knuffel!😘