Like a nomad

27 april 2022 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Als ware nomaden trokken we vandaag rond. Eerste stop: Zion National Park.

Het was een prachtige dag, de zon scheen lekker warm en toen we arriveerden was het nog heerlijk rustig in het park. We liepen de emerald pool trail. We startten met de lower trail, omdat die het gemakkelijkst zou zijn. Maar onze jongens vonden het heerlijk om te klimmen en klauteren en dus liepen we ook de middle en high trail. Halverwege liepen we onder een hoge waterval door en aan het eind eindigden we bij een klein meertje waar de jongens even lekker met het water konden spelen en wij even konden rusten in de schaduw. Als kers op de taart zijn de kinderen ook nog junior parkranger geworden, met een speciale badge!

Ons volgende plan was door te rijden naar Page, waar we een plekje hoopten te bemachtigen op een kleine RV campground in the middle of nowhere. Helaas was hier geen plek meer en reden we een stukje verder, in de hoop op een andere campground. Na een heel hoge dam kwamen we naast de weg een open plek tegen waar een camper stond. Even goed gekeken naar de ondergrond (een andere huurcamper was zo ongelukkig om vast te blijven zitten in losse stenen) en toen ook hier onze camper neergezet. Net op tijd, want vijf minuten later volgden er nog meer.

Dit schijnt in Amerika dus ook normaal te zijn: je camper gewoon ergens tussen de bergen in zetten en hier overnachten. Het levert ons 50 dollar extra op voor leuke souvenirs en het is een hele belevenis om zomaar te overnachten waar we het mooi vinden. Als echte nomaden reizen wij daar waar wij ons het best voelen.