When in America..

30 april 2022 - Chula Vista, California, Verenigde Staten

..Do as the Americans do!

Vandaag niet zo'n spannende reisdag. We reden naar San Diego met onderweg een tank-stop en een Starbucks-stop. Aangekomen op de camping was het tijd om even te relaxen in het zwembad.

Tijd om het eens te hebben over iets anders: eten. Het eten in Amerika is heel anders dan het eten in Nederland. Het enige wat echt hetzelfde is, zijn groenten en krieltjes. Verder kun je je maar beter aanpassen want alles heeft een andere smaak. Wat dan wel weer heel leuk is, is het proberen van typisch Amerikaanse etenswaren. Zo heb ik bij onze vorige roadtrip Twinkies leren kennen: ronde cakejes met slagroom of chocoladevulling. Ook poptarts probeerde ik in 2019, wat een grote teleurstelling was. Deze keer probeerde ik Reese's en een Tootsieroll. De eerste is een chocoladebakje met pindakaasvulling en, in dit geval, smarties. Ik twijfelde vanwege de pindakaasvulling maar probeerde het toch en het was best wel lekker. De Tootsieroll was voor mij alleen bekend van naam, wat het nou eigenlijk was: geen idee. Het bleek een soort chocolade fudge te zijn. De chocola heeft hier ook een andere smaak dan in Nederland, maar de Tootsieroll is wel lekker.

In een winkeltje van het tankstation vond ik een honey glazed bun, een soort cinnamon roll maar dan zonder cinnamon 🤭 erg lekker! Popcorn wordt hier gezoet met boter, dat was helaas niet zo'n succes bij ons en onze kinderen. Verder zit het grootste verschil in porties. Zoals bekend is alles hier groot, groter, grootst! En alle Starbucks koffie kun je zowel koud als warm krijgen, wat me vandaag verraste met een caramel machiato frappuccino in plaats van lekker warme caramel machiato. Ach ja, gelukkig liggen de temperaturen hier gemiddeld rond de 25 graden, dus ook de frappuccino was erg lekker.

Als laatste voor vandaag ben ik erg benieuwd wie mijn blog allemaal volgen. Ik zou het dan ook super leuk vinden als je hieronder een berichtje wilt achterlaten als je deze post hebt gelezen. Super leuk om vanuit San Diego te zien wie er allemaal met ons mee reizen!😁

20220429_18304720220429_10270820220428_14271420220429_182700

1. Kevin:
    ☝🏻
  2. Henriette Ottenheim:
    30 april 2022
    Ikke, maar dat wist je al. Als ik smorgens wakker wordt, en jullie bijna naar bed gaan, kijk ik direct of er weer een nieuwe belevenis staat. Heerlijk om zo mee te genieten. Xx
  3. Alienke:
    30 april 2022
    Zeker, k8jk er echt naar uit. De foto's zijn ook erg mooi hoor.
  4. Hetty:
    30 april 2022
    Gelezen, zo leuk om julli zo te kunnen volgen.
  5. Irma:
    Present! 😉 leuk om