Mexico, Uber en een zwembad

1 mei 2022 - Chula Vista, California, Verenigde Staten

Zaterdag = wasdag. Ik dacht op de hand te gaan wassen, tot we het Laundry gebouw zagen. Voor een paar dollar was in 1.5 uur onze kleding gewassen en gedroogd. Ondertussen konden de kinderen lekker springen op het springkussen en spelen in de speeltuin. Heerlijk deze camping!

Op de planning stond het oude centrum van San Diego. Dit bleek iets verder van de camping dan we dachten en dus maakten we voor het eerst in ons leven gebruik van Uber. Ik moet zeggen, het bevalt me wel. Je plant een ritje op een bepaalde tijd, je wordt opgehaald en netjes afgezet. Het verliep heel soepel.

In het oude centrum van San Diego was het feest! Cinco de mayo herinnert aan 5 mei 1862, de dag waarop Mexico een Frans leger versloeg in de Slag bij Puebla. Om deze reden was er dit weekend al gezelligheid in de stad. We hebben heerlijk Mexicaans gegeten en hoorden overal gezellige muziek. Het was echt een genietmomentje voor ons. Zelfs Noah was blij met een Mexicaanse kaas quesadilla.

Na een lange wandeling van een uur (sorry jongens) langs de weg, kwamen we aan bij de beroemde USS Midway, een vliegdekschip wat nu een museum is. We werden bij toeval ook nog getrakteerd op een leuke piratenshow: een piratenschip ligt in de haven. Een ander piratenschip vaart voorbij en lost een aantal (nep)kanonsschoten. Nogal schrikken als je het niet verwacht, maar leuk was het wel! Weer zocht ik, met het beetje WiFi dat ik kon jatten van de USS Midway, een Uberchauffeur, die toevallig bij ons om de hoek stond. We konden meteen mee, terug naar de camping.

De zwemkleding werd afgedaan en de vermoeide beentjes sprongen het zwembad in. Papa en mama in het warme bubbelbad, de jongens lekker bommetjes maken in het grote bad. Ik zeg: een topdag 👍

20220430_17315720220430_13181020220430_13313820220430_154956