Hoog en laag

28 april 2022 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Wakker geworden op onze mooie, bijna verlaten nomadenplek (vandaag leerde ik dat wildkamperen hier boondocking heet).

We reden tien minuutjes verder om uit te komen bij ons eerste wauw-moment van de dag: horseshoe-bend. Prachtige omgeving, wel wat warm en druk. De risico's die mensen nemen voor mooie foto's zijn lichtelijk bijzonder te noemen, maar ook wel weer begrijpelijk. Want mooi en indrukwekkend was het zeker!

Iets verderop zat een Walmart, waar we Noah blij hebben gemaakt met nieuwe lego en Lucas gelukkig maakten met een nieuwe kiddizoom camera. We verbaasden ons erover hoe geweldig hij fotograferen vindt (eerst met een heel simpele kleutercamera, later mocht hij die van mij soms lenen), en hoe goed zijn gevoel voor een mooi beeld is. Deze creativiteit willen we natuurijk stimuleren. De rest van de dag was de kiddizoom niet uit zijn handen te slaan. Zelf tijdens uiteten bleef hij foto's en filmpjes maken, al dan niet met een gekke filter of kader erover.

Volgende stop was de meest bijzondere: de Grand Canyon. Eerst even naar de camping, mooie plekken midden in een bos, met picnictafel en kampvuur naast de camper. De buren, een stel vrij rondlopende elanden, zijn beleefd en klagen niet over onze aanwezigheid. In ruil hiervoor eisen ze hun plek op de weg, of het wandelpad op wanneer ze willen. Na een wandeling van een half uurtje aan het begin van de avond, kwamen we op een adembenemende plek uit met uitzicht op de enorme vallei bij zonsondergang. Helaas was het licht bewolkt, maar de schoonheid van dit natuurverschijnsel was er niet minder om. Een fotosessie later liepen we de 30 minuten weer terug naar de camper.

We sloten de dag af met marshmallows bij het kampvuur. Voor mij ook een eerste ervaring met smore's.  Deze dubbeldekker van crackers, chocola en gesmolten marshmallows was echt heel lekker! Met nog een lekker wijntje geniet ik na van deze bijzondere dag en kijk ik uit naar morgen: een lange tocht van 6 uur. Op naar Calico Ghosttown!

20220427_19055620220427_190722